تبلیغات
انجمن علمی مهندسی برق - الکترونیک واحد بناب - مطالب آبان 1394
 
انجمن علمی مهندسی برق - الکترونیک واحد بناب
به عمل کار برآید...
درباره وبلاگ


کمیسیون تبلیغات و انفورماتیک
حضور شما را در وبلاگ انجمن
علمی مهندسی برق - الکترونیک
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
ارج می نهد.

eesabonab@gmail.com

مدیر وبلاگ : نینا امین نژاد
نظرسنجی
نظرتان در رابطه با ادامه ی فعالیت این وبلاگ چیست؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

شرح مختصر : امروزه ، نسل پالس مافوق ، موضوع پژوهش و فعالیت های جدید می باشد . پیشرفت سریع در این زمینه به ایجاد لیزر عملی و مفید که در حال حاضر می تواند تولید پالس در مقیاس زمانی فمتوثانیه (۱۰- ۱۵) منجر شود . در این کار ، ما به استفاده از این تحولات به بحث در مورد کاربردهای عملی لیزر می پردازیم که بتوان در آینده آنها را به صورت جدید تکمیل و یا نسل جدیدی از آنها را ایجادکنیم. لیزر یک منبع نور قوی است که دارای خواص فوق العاده ای است که نورهای معمولی مثل لامپ تنگستن ، لامپ جیوه و . . .ندارند . خاصیت اصلی لیزر این است که امواج نور مسیرهای بسیار طولانی را طی می کند در حالی که کمترین واگرایی را دارند . در یک منبع نور معمولی نور توسط امواج جداگانه مخلوط با هم که هر کدام به صورت تصادفی متساعد می شوند ، منتشر می شود و از این جهت تنها می توانند مسافت کوتاهی را طی کنند . در حالی که اگر امواج هم راستا و بدون تداخل باشند ، امواج به صورت منسجم منتشر می شوند .

فهرست :

چکیده

مقدمه

روش کار

کار لیزر و تئوری کوانتوم

طراحی یک لیزر

انواع لیزرها

ارتباطات و مخابرات کاربردهای دیگر

کاربرد های لیزر

مسافت یاب لیزری

نتایج

منبع: پروژه دات کام


دانلود از سرور 4shared





نوع مطلب : ( بانک پروژه )، 
برچسب ها : Laser and Laser distance،
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 29 آبان 1394
نینا امین نژاد

شرح مختصر : برای سنجش جریان تأسیسات فشار قوی و خطوط انتقال نیرو، سنجش خطا و… می توان از مبدل های نوری جریان استفاده نمود. این مبدل ها بر اساس اصول و قوانین فیزیکی عمل می نمایند و به عنوان جایگزین CT   های معمولی مطرح گردیده اند. گرفته است. همچنین برخی از انواع مختلف چنین مبدل هایی معرفی شده اند و ویژگی های عملکردی آنها در مقایسه با ترانسفورماتورهای جریان معمولی و نسل جدید CT ها مورد ارزیابی قرار گرفته است .

فهرست :

مقدمه

فصل اول : کلیات

هدف

سیستم های مبدل جریان سنتی

سیستم های مبدل جریان نوری

هسته مغناطیسی و سنجش نوری

توده فعال نوری پیرامون هادی

فیبر نوری پیرامون هادی

حسگر شاهد

چرا سیستم های مبدل جریان نوری

فصل دوم : اصول و مبانی سنجش نوری

سنجش جریان از طریق اندازه گیری میدان مغناطیسی

سنجش نوری جریان نوری جریان و میدان الکترو مغناطیسی

شرحی بر پلاریزاسیون (قطبش امواج )

انواع قطبش

حالت قطبش

فصل سوم : پدیده اثر فارادی

اثر فاردی چیست

شرح عملکرد

کاربرد های اثر فارادی

فصل چهارم: مبدل های جریان تمام نوری

اصول اندازه گیری جریان در otc ها

محاصبه چرخش فارادی

انواع سنسور های تمام نوری جریان

سنسور های سنتی

سنسور های جدید سولنئیدی

طراحی و شبیه سازی

نرم افزار comsol

شبیه سازی

شبیه سازی ساختار سنتی

شبیه سازی ساختار سرسنجش گر سولنئیدی

رابطه بین اثر فاردی و تست جریان

مزیت های مبدل های نوری جریان و قیاس روشها

فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری

پیش نهاد

منابع و ماخذ

منبع: پروژه دات کام


دانلود از سرور 4shared





نوع مطلب : ( بانک پروژه )، 
برچسب ها : Optical current transformer،
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 25 آبان 1394
نینا امین نژاد

شرح مختصر : از جمله بخشهای الکترونیک خودرو میتوان به واحد کنترل الکترونیک خودرو یا ECU اشاره کرد. ECU در خودرو وسیله ای است که با استفاده از علم الکترونیک و کامپیوتر ساخته شده است. اهمیت و نقش اقتصادی و تکنیکی ECU به ویژه نرم افزار آن در ساخت خودرو روز به روز در حال افزایش است. طوری که سهم الکترونیک در هزینه ساخت خودرو از ۲۲ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۳۸ درصد در سال ۲۰۱۲ رسیده و سهم هزینه نرم افزار الکترونیکی به کار گرفته شده در خودرو از ۲۰ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۲ رسیده. تا قبل از به وجود آمدن خودروهای انژکتروری نیازی به وجود واحد کنترل الکترونیک در خودرو احساس نمیشد زیرا تمام عملیات صورت گرفته در خودرو از استارت و شروع کار موتور تا لحظه توقف آن در همه شرایط به صورت مکانیکی صورت میگرفت. اما در مورد خودروهای انژکتوری این نیاز احساس شد که مرکزی به عنوان فرماندهی اصلی موتور خودرو وجود داشته باشد تا فرامین لازم را در شرایط مختلف برای کارکرد ایده آل موتور صادر کند.


فهرست :

مقدمه

هدف تحقیق

ساختار پایان نامه

نیمه رسانا ها

المانهای الکتریکی

دیود

ترانزیستور

مقاومت

خازن

آی سی

واحد کنترل الکترونیک ECU

نقش واحدهای کنترل الکترونیک در خودرو

فناوری تنظیم ECU

ساختار واحد کنترل الکترونیک

اجزای تشکیل دهنده ECU

سنسورها

عملگرها

نقشه ECU

سنسور دریچه گاز

سنسور فشا هوا

سنسور اکسیژن

سنسور ضربه

سنسور دمای آب

سنسور دور موتور

سنسور دمای هوا

سنسور سرعت

سوئیچ اینرسی

کوئل دوبل

پمپ بنزین

استپر موتور رله دوبل

کانکتور عیب یاب

جعبه فیوز کاسه ای

گرمکن دریچه گاز و فیوز گرمکن

رله کمپرسور کولر

عملکرد ECU

مشخصات ECU

آی سی میکروکنترلر

مشخصات میکروکنترلر

آی سی فلش

آی سی سنسور ضربه

آی سی انژکتور

آی سی رگولاتور

آی سی EEPROM

برنامه ریزی ECU

نتیجه گیری

منابع


منبع: پروژه دات کام


دانلود از سرور 4shared






نوع مطلب : ( بانک پروژه )، 
برچسب ها : Investigation of the ECU،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 19 آبان 1394
نینا امین نژاد

تویوتا ، خودرو ساز مطرح ژاپنی به تازگی آپشن جدیدی برای خودروهای خود طراحی کرده که تا کنون در هیچ خودرویی شاهد آن نبوده ایم.این آپشن جدید در واقع یک ربات سخنگو است که هنگام رانندگی همشنین راننده خودرو می شود.این ربات که کیروبو ( Kirobo ) نام گذاری شده است به کمک هوش مصنوعی رفتارها و احساسات شما را می آموزد و و با کلام و حرکات پاسخگوی آنهاست.

این روبات کوچک که طول آن ۱۰ سانتی میتر است بخشی از ” پروژه ی قلب ” تویوتا محسوب می شود. به گفته تولید کنندگان خودرو این تصوری از آینده است که بشر و هوش مصنوعی کنار هم برای جهانی بهتر فعالیت می کنند.


شرکت تویوتا توضیح می دهد که کیروبو مینی به عنوان یک همنشین با سطح ارتباطاتی بالا می تواند احساسات شما را تشخیص دهد و با کلام و حرکات پاسخگوی آنها باشد، به علاوه اندازه ی آن تا حدی است که می تواند در جالیوانی ماشین قرار بگیرد.

این روبات در خودرو های تویوتا کاربری جالبی دارد، می تواند مکان هایی را برای بازدید به شما پیشنهاد کند یا اینکه بگوید چه مسیری را انتخاب کنید، و حتی می تواند حالت شما را تشخیص دهد و موسیقی مناسب آن را به شما پیشنهاد کند.
نا گفته نماند که این روباتها تنها برای مصاحبت شما در سفرهای کاری طراحی نشده اند. قرار است این روبات با مشاهده ی رفتار شما بیشتر راجع به انسان ها بیاموزد.

تویوتا معتقد است “در حالیکه مردم ۴.۳ سال از عمر خود را در اتومبیل خود میگذرانند ( که معادل ۳ بار سفر به ماه است) بنابراین بسیار ارزشمند خواهد بود اگر از تجارب احساسی و رفتاری خود در طول رانندگی آموزش دهند.

کمی ناخوشایند به نظر میرسد اما تویوتا امیدوار است که بتواند رانندگی را به یک “تجربه ی فیزیکی و احساسی قابل انتقال” تبدیل کند. شایان ذکر است کیروبو در زبان ژاپنی به معنی “امید” است.










نوع مطلب : ( تازه ها )، 
برچسب ها : Robotic،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 12 آبان 1394
نینا امین نژاد
       نظرات
دوشنبه 4 آبان 1394
نینا امین نژاد




نوع مطلب : ( اخبار و اطلاعیه های انجمن )، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 1 آبان 1394
نینا امین نژاد